2024-02-16 09:28Pressmeddelande

Cristian Parisi blir ny Executive Chef på resorthotellet Yasuragi

Bild på Cristian Parisi i svart kockrock sittande vid ett bord. I bakgrunden ser man en turkos soffa och svarta stolar samt i fonden i bröllopskimono i röda färger.Cristian Parisi, Executive Chef på japanska resorthotellet Yasuragi.

Yasuragi kan stolt meddela utnämningen av Cristian Parisi som ny Executive Chef. Parisi har en imponerande bakgrund och med sin omfattande internationella erfarenhet från Australien, Nya Zeeland, Italien, Storbritannien och Japan blir han den perfekta katalysatorn för den transformation Yasuragi står inför.

Parisi har över 15 år av global kulinarisk expertis inom restaurang, privata klubbar och hotell där engagemang för hållbarhet och etiskt producerade produkter alltid varit en viktig drivkraft. Hans stil, formad av olika kulturella influenser, kommer bidra med värme, livfullhet och en eklektisk blandning av smaker till Yasuragi.

- Jag är hedrad över att kliva in i rollen som Executive Chef på Yasuragi, och ser fram emot att bidra med mina erfarenheter och kreativitet till denna unika plats. Målet är att skapa en matupplevelse som harmoniserar med den värme och vitalitet som finns här och att matupplevelsen skall vara en lika stor anledning till att besöka oss, som att spendera tid i det japanska badet säger Cristian Parisi, Executive Chef på Yasuragi

Utöver sin kulinariska skicklighet är Parisi erkänd för sitt goda ledarskap, kommunikationsförmåga och fallenhet för problemlösning. Han drivs av att bygga samarbetsvilliga team som delar hans passion för att leverera extraordinära matupplevelser.

- Rekryteringen av Cristian kommer helt i rätt tid när vi nu satsar stort på den kulinariska upplevelsen i våra olika restauranger här på Yasuragi. Han tillför en unik och innovativ vision som kommer ta oss till nästa nivå kommenterar Eva Ottosson Rask, vd på Yasuragi

Yasuragi erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande aktiviteter. Här finns 191 hotellrum och sviter i japansk stil, 23 möteslokaler samt tre restauranger där hälsosam mat influerad av de japanska köken serveras. Anläggningen drivs av Nordic Hotels & Resorts AB/AS, en del av Petter Stordalens Strawberry Hospitality Group. Yasuragi ligger i ett naturskönt område 20 minuter från Stockholms innerstad. Yasuragi öppnade 1997 och den ursprungliga byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima. Läs mer på www.yasuragi.se