2023-12-19 08:41Pressmeddelande

Martin Amato blir ny Food & Beverage Manager på Yasuragi

Martin Amato Food- & Beverage manager på japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi, klädd i svart kostym framför en betongvägg.Martin Amato, Food- & Beverage manager på Yasuragi

Det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi på Hasseludden i Nacka har rekryterat Martin Amato till rollen som F&B Manager

Martin Amato, med en gedigen erfarenhet inom branschen, får här en central roll i att utveckla och förstärka hotellets mat- och dryckesupplevelser. Hans expertis och passion för kulinariska innovationer samt unika internationella bakgrund förväntas att addera en spännande dimension till den helhetsupplevelse gästen ges på Yasuragi.

- Yasuragi strävar efter att erbjuda sina gäster en minnesvärd helhetsupplevelse, där maten spelar en oerhört viktig roll. Vi är glada och stolta över att kunna välkomna Martin till vårt team som Food & Beverage Manager och är övertygade om att hans kompetens kommer att berika vårt gastronomiska erbjudande i våra tre restauranger och två barer, säger Eva Ottosson Rask, tf vd på Yasuragi.

Martin, uppvuxen i Miami och med en imponerande bakgrund inom mat- och dryckesbranschen, har erfarenhet från prestigefyllda platser som Nikki Beach och Raw Sushi, i Miami. Därefter fortsatte han till Las Vegas och arbetade som barchef på berömda Marquee. Senare landade han i Oslo, Norge där han bland annat var vd för Maneo-gruppen och samtidigt konsult för 25 andra restauranger i Oslo, till exempel Grand Hotel och Onda Restauranger.

Amatos resa tog en ny vändning när han träffade sin svenska partner, och efter att ha planerat att återvända till Miami ändrades planerna när de fick veta att de väntade tvillingar. Det ledde dem till Stockholm, där Martin Amato började som driftschef på Pas d'Art för att sedan övergå till Operations manager för Brasserie-gruppen. Han tog sig vidare till Astoria och kommer nu senast från Villa Dagmar.

- Att få vara en del av Yasuragi är en fantastisk möjlighet för mig. Min erfarenhet och passion för att skapa minnesvärda matupplevelser kommer bidra till att förstärka varumärket. Min målsättning är att den kulinariska resa vi har framför oss ska bidra till att stärka det goda rykte Yasuragi har som destination för helhetshälsa och välbefinnande, säger Martin Amato om sin nya roll.