2020-02-21 07:55Pressmeddelande

Yasuragi utsett till Årets Konferensanläggning

Yasuragi mötesrum FujiYasuragi mötesrum Fuji

Det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi är utsett till Årets konferensanläggning i Nacka kommun. Utmärkelsen tillkännagavs på Nacka Företagarträff. Nomineringen lyder: "Yasuragi öppnar dörrarna efter renovering och står sig starkare än någonsin. Ett genomtänkt koncept, med hållbarhet i fokus, gör helhetsupplevelsen till någonting utöver det vanliga. Nya matkoncept, med klimatsmart mat, placerar Yasuragi helt rätt i tiden. Oavsett små eller stora möten, på egen hand eller i grupp, gör ett besök på Yasuragi susen för såväl kropp som själ. En varumärkesbärare för Nacka, nationellt som globalt."

På Yasuragi finns en möteskapacitet för upp till 400 personer i den största lokalen, med det passande namnet Fuji. Utöver det finns 22 andra konferensrum med olika kapacitet, allt väl ordnat på ett och samma våningsplan med milsvid utsikt över Stockholms inlopp. Men Yasuragi är så mycket mer än bara en konferensanläggning. Här satsar man på att ge mötesgästen en helhetsupplevelse och en möjlighet att hitta balans mellan arbete och återhämtning.

-Vi är oerhört stolta över denna utmärkelse i konkurrens med andra fina anläggningar här i Nacka. Vi är lite extra glada att detta skedde nu när vi är i full färd att lansera det vi kallar för Yasuragieffekten. En möjlighet för företag att på bästa sätt kunna ta del av det vi har att erbjuda på Yasuragi. Vi ger individen verktyg för verklig stressreducering. Och vad händer då? Jo, inte bara den enskilde medarbetaren mår bättre, utan det får effekt på hela arbetsgruppen. Och med vår hälsosamma mat gynnas både prestation och klimat. Lägg till det vår unika miljö med välgörande natur alldeles utanför. Det är hälsa för företag, som startar på individnivå berättar en glad och stolt Titti Andurén, Meeting & Event Manager på Yasuragi.

Restaurang Saishoku

Yasuragi har i över 20 år varit den självklara mötesplatsen för både lokala företag och stora internationella aktörer. Sedan man byggde om det japanska badet och renoverade en stor del av verksamheten för drygt 2 år sedan har uppmärksamheten kring företaget med det unika konceptet ökat än mer.

-Vi ser en allt större medvetenhet hos företagsledare att man för att skapa framgångsrika team behöver ta väl hand om sina medarbetare. Det är inte längre lika attraktivt att åka på konferens och komma hem mer sliten än när man kom. På Yasuragi arbetar vi för att skapa ökad förståelse kring hur vi som människor kan skapa balans i livet. En av grundpelarna i vårt koncept syftar till att lugna ned nervsystemet. Forskning visar att när vi utgår från vårt parasympatiska nervsystem blir vi bättre på att samarbeta och bry oss om varandra. Vi blir dessutom mer lösningsorienterade och effektiva. När vi mår bra vill vi utvecklas och utmanas, vi lyssnar bättre på andra. Förändringar blir då inte ett hot eftersom vi inte styrs av stress och rädsla - utan har möjlighet att se till helheten. Det här är en del av det vi kallar för Yasuragieffekten kommenterar Kersti Olophsdotter, Head of Brand.

Yasuragi_yukata_varmakällor_man