2019-11-14 07:25Pressmeddelande

Yasuragi är hemvist för Olympic Camp 18-21 november, 2019

Inför varje OS genomför SOK (Sveriges Olympiska Kommitté) en Olympic Camp med den tilltänkta OS-truppen. I år har valet för Olympic Camp inför OS i Tokyo 2020 landat på det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi, i Nacka, Stockholm.

Yasuragi är officiell leverantör till SOK inför eventet Olympic Camp, 18-21 november. Under dessa dagar samlas de tilltänkta olympierna för att få information och bygga teamkänsla.

Det japanska spa- och konferenshotellet Yasuragi ligger bara 20 minuter från Stockholms innerstad. Beläget med utsikt över Höggarnsfjärden och Stockholms inlopp finns här utmärkta möjligheter att genomföra stora event som ett Olympic Camp utan att förlora atmosfären av lugn och ro.

-Vi har valt Yasuragi som samarbetspartner eftersom vi vilar på samma grundvärderingar i viljan att göra världen bättre och stödja människors fysiska och mentala hälsa. Att Yasuragi även har ett väl grundat miljöarbete och kan leverera klimatsmarta och hälsosamma menyer har också varit viktigt i val av partner. Att vi sedan får vara i den japanska kontext som Yasuragi skapat är en fantastisk bonus, säger SOK:s marknadschef Tobias Hauff.

Grunden i konceptet Yasuragi är det japanska. Estetiken, servicen, maten och inte minst det japanska badet har alla hämtat inspiration från den japanska kulturen. På Yasuragi tar man hänsyn till hela människan, både det fysiska och det mentala. Här finns god kunskap om hur man skapar balans mellan aktivitet och vila, äter hälsosamt och hållbart samt tar hand om sitt eget inre och sina yttre relationer.

- Vi ser fram emot att ta emot dessa elitidrottare under Olympic Camp. Det är en ära att kunna bidra till detta viktiga event där de tilltänkta olympierna får möjlighet att lära känna varandra och förberedas inför OS i Tokyo 2020. Det är fint att vi med vårt japanska DNA och fokus på hållbar livsstil kan bidra med kunskap och inspiration till dessa fantastiska idrottare säger Per Keller, vd på Yasuragi

Den över 22 000 kvm stora anläggningen Yasuragi, erbjuder förutom det japanska badet med plats för återhämtning i form olika slag av varma källor både inne och ute i naturen även 191 hotellrum och sviter samt tre olika restaurangkoncept där fokus ligger på det vegetariska och veganska. Här finns även 23 konferensrum, alla med fönster mot hav eller natur. Den största lokalen rymmer drygt 400 personer och alla mötesrum finns på ett och samma våningsplan för bästa logistik.