2019-05-20 09:47Pressmeddelande

Sommar med Yasuragi Kids – nedkopplad tillsammanstid i japansk anda

Yasuragi Kids - Det populära familjekonceptet
stora och små med särskilda familjeaktiviteter.
Yasuragi Kids 2019. Tillsammans tid med barnen på japanska spahotellet Yasuragi.

Det japanska spahotellet Yasuragi välkomnar under sommaren även barnen. Det populära familjekonceptet Yasuragi Kids pågår i år mellan den 24 juni - 11 augusti. Då anpassas Yasuragi för både stora och små med särskilda familjeaktiviteter.

Under sommaren, mellan den 24 juni – 11 augusti, erbjuder Yasuragi i Nacka ett brett utbud av aktiviteter och behandlingar anpassade för både barn och vuxna under det man kallar för Yasuragi Kids. I den traditionella japanska kulturen ryms inte bara stillhet och harmoni. Leken, skrattet och fantasin har minst lika stor plats för både vuxna och barn.

- Till skillnad från många andra familjeanläggningar har vi ingen barnpassning. Tanken är att barn och vuxna ska få njuta av värdefull tid tillsammans i en rogivande miljö utan digitala verktyg, säger Kersti Olophsdotter, Head of Brand på Yasuragi.

Utöver att erbjuda avkoppling i det japanska badet med källor både inomhus och utomhus finns ett flertal aktiviteter anpassade för att barn och vuxna tillsammans ska få ny energi och inspiration att leva mer hållbart. Till exempel kan ni frigöra energi genom skrattyoga, lära mer om de livsviktiga bina i biskolan, testa att göra egen sushi i sushiskolan, göra mindfullnessövningar i naturen s.k shinrin-yoku även kallat japanskt skogsbad eller gå på familjeyoga och mycket mer. Yasuragi har även utvecklat ett antal sköna och välgörande behandlingar särskilt för barn över 8 år, bl.a. massage, fiskpedikyr, hand- och fotmassage och shiatsu. Välj att stanna över natten eller kom för dagen.

- Med Yasuragi Kids vill vi erbjuda en motvikt till det digitala och ständigt uppkopplade och ge barn och vuxna en plats där de verkligen får tid att umgås, leka och vara närvarande med varandra. Det är en resa till en annan värld, utan att man behöver resa långt, säger Kersti.

Läs mer om Yasuragi Kids: https://yasuragi.se/kids/

Yasuragi erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande aktiviteter. Här finns 191 hotellrum och sviter i japansk stil, 23 möteslokaler samt tre restauranger där hälsosam mat influerad av de japanska köken serveras. Anläggningen drivs av Nordic Hotels & Resorts AB/AS, en del av Petter Stordalens Strawberry Hospitality Group. Yasuragi ligger i ett naturskönt område 20 minuter från Stockholms innerstad. Yasuragi öppnade 1997 och den ursprungliga byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima. Läs mer på www.yasuragi.se