2017-10-10 19:21Pressmeddelande

Kersti Olophsdotter blir Head of Brand på Yasuragi

Efter att ha delat upp ansvaret för marknad- och försäljningsavdelningen skapas en ny tjänst med fokus på marknadsföring och varumärkesbyggande. Kersti har under många år arbetat med att bygga varumärket Yasuragi innifrån och ut. Med tidigare positioner på företaget som bland annat Produktutvecklare och Projektledare Marknad & PR har hon en unik erfarenhet av att se vad varumärket Yasuragi behöver för att behållas intakt och samtidigt utvecklas.

- Det är en stor ära att få detta utökade ansvar för vårt varumärke, särkilt när vi nu står inför en nystart med öppningen av vårt nya japanska bad. Jag ser verkligen fram emot att med ett större strategiskt ansvar få än fler att upptäcka vikten av Yasuragi och det vi kan erbjuda för att få människor att inte bara njuta, utan även leva mer hållbara liv säger Kersti Olophsdotter.

Kersti kommer att ingå i den strategiska ledningen.

- Att ha Kersti som ansvarig för utvecklingen av vårt fina och starka varumärke, känns både tryggt och naturligt med hennes gedigna erfarenhet i marknadsföringen, kommunikationen och omhändertagandet av Yasuragi. Hon har redan byggt oss starka, och nu fortsätter resan ut i Europa med ett nytt bad, japansk design av våra restauranger och möteslounge, i tillägg till att samtliga rum nu är designade utifrån ett japanskt tänk kommenterar Sunniva Fallan Röd, Vd på Yasuragi.

Yasuragi har allt sedan starten 1997 haft det japanska badet som en grundsten i sitt koncept. Inspirationen till hela verksamheten kommer från det japanska, vare sig det gäller estetik, matupplevelser eller aktiviteter. Att man nu bygger om det japanska badet och förfinar restaurangkoncepten är ett naturligt steg i att fortsätta utveckla det japanska arv man har att förvalta. Förutom att badet har byggts om, har man även renoverat hotellrum och restau-ranger. I januari 2018 öppnar det nya japanska badet.

Yasuragi erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande behandlingar.

Här finns 191 hotellrum och sviter i japansk stil, 24 möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen drivs av Nordic Hotels & Resorts AB/AS, en del av Petter Stordalens Strawberry Hospitality Group. Yasuragi ligger i ett naturskönt område 20 minuter från Stockholms innerstad. Yasuragi  öppnade 1997 och byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima.


Om Yasuragi Hasseludden AB

Yasuragi erbjuder japanskt bad med tvagning och heta källor ute såväl som inne, avslappnande massage och behandlingar samt energigivande behandlingar. Här finns 191 hotellrum och sviter i japansk stil, 23 möteslokaler samt två restauranger där japansk och modern svensk mat serveras. Anläggningen drivs av Nordic Hotels & Resorts AB/AS, en del av Petter Stordalens Strawberry Hospitality Group. Yasuragi ligger i ett naturskönt område 20 minuter från Stockholms innerstad. Yasuragi öppnade 1997 och byggnaden är ritad av den japanske arkitekten Yoji Kasajima.

KONTAKTPERSON

Kersti Olophsdotter
Pressansvarig
Kersti Olophsdotter