2022-08-24 06:45Pressmeddelande

Joakim Haglund - Lindner ny Food- and Beverage Manager på Yasuragi

Det japanska bad- och möteshotellet Yasuragi i Nacka anställer nu Joakim Haglund-Lindner som F&B Manager. Yasuragi har förutom japanskt bad, 191 hotellrum och 23 mötesrum även tre restauranger. Här finns en a la carte restaurang, en sushirestaurang och restaurang Teppanyaki Kiri.

Joakim som har lång erfarenhet av både restaurang- och hotellbranschen kommer senast från Storia Wine AB vilket ingår i samma koncern som The Winery Hotel, på vilket han tidigare varit F&B Manager. Han har även arbetat som F&B Manager på Scandic Grand Central, varit restaurangchef på Kött och Fiskbaren samt drivit egen restaurang.

- Att vi nu åter har möjlighet att anställa en Food- and Beverage Manager efter pandemin är självklart oerhört viktigt för oss. Att vi dessutom har lyckats rekrytera en så kunnig och gedigen person som Joakim är fantastiskt. En god ledare med stort intresse för mat och vin, och som brinner för utveckling och japansk kultur. Kan det bli bättre? kommenterar Kristofer Skoglund, t f Hotelldirektör på Yasuragi.

Joakim är en driven och engagerande person. Han är utbildad både till sommerlier och kostrådgivare samt sitter i ledningsgruppen för utbildningen Food & Beverage Management på Företagsekonomiska Institutet där han även föreläser i ämnet Ansvarsfull alkoholservering på utbildningen i Stockholm och Göteborg.

- Jag ser verkligen fram emot att tillsammans med kök- och restaurangteamet utveckla Yasuragi in i framtiden. Att arbeta med ett starkt varumärke som har ett tydligt koncept är en ynnest. Med de tre restaurangerna på Yasuragi finns härlig potential att lyfta det bästa ur japansk mat- och dryckestradition samtidigt som vi håller fokus på det hållbara och hälsosamma säger Joakim Haglund-Lindner