2009-03-26 07:00Pressmeddelande

Äntligen är Yasuragi Hasseluddens japanska trädgård klar!

Vandringens och stillhetens trädgård är namnet på den trädgård som skall ge besökarna på Yasuragi ytterligare en möjlighet att koppla av och hitta tillbaka sin energi.

Den japanska trädgården skiljer sig från en traditionell västerländsk. I sin renaste zenbuddistiska form kan den helt enkelt bestå av endast grus och några stenar. Den strama miljön hjälper besökaren att finna ett totalt lugn, ett tillstånd där inga tankar längre stör. Trädgården kan även inbegripa naturdyrkan. Det handlar om att försöka fånga naturens innersta väsen.

I trädgården på Yasuragi samsas japanska trädgårdsprinciper med den naturliga skärgårdsnaturen. Vandringens och stillhetens trädgård har skapats för att framför allt sommartid ge gästerna på Yasuragi en plats att ute i naturen uppleva det som är Yasuragi -inre ro och harmoni.

-Efter många års planerande och trädgårdsarbete är vi nu mycket glada över att Yasuragi tagit ett steg ut i naturen på riktigt. Alla vet ju hur viktig naturen är för vårt välbefinnande och kan vi dessutom krydda detta med den japanska trädgårdsestetiken, så tror jag att många kommer att kunna njuta än mer säger Lars Sandberg, VD på Yasuragi Hasseludden.

Vill du komma ut och besöka trädgården eller har frågor kontakta:

Pressansvarig: kersti.olophsdotter@yasuragi.se 070-448 57 42

Pressbilder finns att hämta på: www.yasuragi.se
- OM YASURAGI - PRESSRUM - BILDBANK